Meet Robin maakt ‘verloren m2’ in vastgoed rendabel.

Amersfoort, 5 maart 2024

Meet Robin maakt ‘verloren m2’ in vastgoed rendabel

Vastgoed maakt zich op voor een revolutie met de lancering van Meet Robin. Onemeeting biedt daarmee het antwoord op jarenlange frustratie van vastgoed, MICE en hotellerie: verloren vierkante meters. Meet Robin is de innovatieve SaaS-oplossing voor het realtime online boeken en efficiënt beheren van vergader- en eventruimtes.

De vastgoedsector stoeit met dalende kantoorverhuur, stijgende rentelasten en veranderde huurderseisen. Er staan in Nederland miljoenen vierkante meters leeg, en die kosten geld. Meet Robin is een SaaS-oplossing die vastgoedeigenaren, projectontwikkelaars en partners helpt om leegstaande m2 te verkopen als meeting- en eventruimtes.

Een missie voor verandering

“Het is niet langer de vraag ‘of’ projecten meetingruimtes hebben, maar hoeveel en hoe snel. Meeting ruimtes worden in 2024 integraal onderdeel van ieder nieuw multi-tenant en multi-service pand, dus rijst de vraag bij ontwikkelaars en exploitanten hoe daarmee om te gaan”, aldus Kevin van Grondelle, CCO The Onemeeting Company. “Zolang er vierkante meters leeg staan, zouden we geen tekorten mogen hebben. Iedereen heeft er baat bij elke m2 te laten renderen: zowel de eigenaren als de gebruikers. Meet Robin komt voort uit en speelt in op die behoefte aan verandering en verbetering.”

Alles voor realtime boekingen

“Het is absurd dat we in een tijdperk van digitalisering nog steeds worstelen met het boeken van vergaderruimtes. We kunnen tickets, hotelkamers, en zelfs maaltijden online boeken, maar voor zakelijke meetings lijken locaties vast te zitten aan handmatig werk”, aldus Myrna Hoogendoorn, Chief Platform Officer. “Met Meet Robin worden locaties realtime verbonden (connected) met de meeting markt. De locaties die Meet Robin gebruiken zijn dan ook onze Connected partners.

Meet Robin maakt het mogelijk om realtime online meetings en events te boeken en heeft een naadloze integratie met het boekingsplatform Onemeeting.com. Locaties die voor Meet Robin kiezen maken gebruik van het property management systeem (Onemeeting System) én het boekingsplatform (Onemeeting.com), waardoor ze connected zijn met duizenden meeting boekers. Via Onemeeting.com kunnen meeting- & eventplanners die ruimtes zoeken, met realtime prijzen en beschikbaarheid bij de locaties (Connected Partners) boeken. De locaties hoeven niets in het boekingsproces te doen. De planner ontvangt direct een bevestiging en de locatie ziet de boeking realtime binnenkomen in Onemeeting System.

Yield & Revenue: een nieuw tijdperk

Dynamische prijzen zijn voor vliegtuigtickets en hotelkamers al jaren doodnormaal: hoe hoger de vraag, hoe hoger de prijs. Met Meet Robin kunnen locaties dynamic pricing voor het eerst op grote schaal toepassen voor zakelijke bijeenkomsten. De dynamische prijsstellingen en uitgebreide rapportages stellen locaties in staat om hun prijzen aan te passen op basis van marktvraag en bezetting. Deze tools worden niet alleen geïntroduceerd, maar Onemeeting biedt ook training aan om teams te ondersteunen bij het begrijpen en toepassen van deze innovatieve benadering.

Van boeking tot facturatie

Onemeeting System, het property management systeem dat de basis vormt van Meet Robin, is ontwikkeld met oog op operationele efficiëntie. Iedere stap van eerste contact, aanvraag en boeking tot aftersales en facturatie wordt nauwkeurig vastgelegd volgens een conversiegerichte salesstructuur. Iedere afdeling beschikt over sub-modules, zoals in-huis management, dagafsluiting en losse verkoop, voor een correcte operationele uitvoer.

Echter, niet iedere locatie beschikt over (voldoende) eigen personeel om bijvoorbeeld reserveringen aan te nemen van bedrijven die nog niet online durven te boeken, of om consequent debiteurenbeheer uit te oefenen op zakelijke boekers. Connected Partners kunnen daarom altijd hun taken uitbesteden aan professionele sales-, reserverings- en facturatieteams van Onemeeting.

Een veilige omgeving

Gegevensbeveiliging is bij steeds meer organisaties topprioriteit, maar het correct en efficiënt naleven van regelgeving rondom zakelijke bijeenkomsten blijkt voor veel locaties lastig. Meet Robin is  ISO27001-gecertificeerd en beschikt over uitgebreide beveiligingsmaatregelen, waardoor Connected Partners kunnen voldoen aan regelgeving en kunnen vertrouwen op een veilige omgeving voor hun data.

Optimistisch over de toekomst

Ondanks de huidige frustraties in de branche is Onemeeting optimistisch over de toekomst van zakelijke bijeenkomsten. Meet Robin is een krachtig instrument dat de branche digitalisering zal helpen omarmen en een nieuwe standaard zal stellen voor efficiëntie en innovatie.

Over Onemeeting

Onemeeting is dé innovatieve en duurzame intermediair in de meetingbranche en helpt bedrijven & organisaties met het verlagen van hun meetingkosten en CO2-uitstoot van bijeenkomsten. Met haar nieuwe product Meet Robin, streeft ze naar een toekomst waarin handmatige processen tot het verleden behoren en waar zakelijke bijeenkomsten soepel en efficiënt digitaal worden georganiseerd. Als pionier in de branche is Onemeeting vastbesloten om een verschil te maken en professionals in vastgoed, facilitaire dienstverlening, catering, meetings, events en hotels de tools te bieden. Onemeeting zoekt, vergelijkt, boekt en beheert alle vergaderlocaties voor opdrachtgevers en sluit hiervoor Green Meeting DEALS. In 2019 realiseerde het bedrijf 25.000 boekingen voor 3.000+ opdrachtgevers. Onemeeting.com biedt 100% Klimaatneutraal Vergaderen, heeft een MVO-Register (ISO26000) en is ISO27001-gecertificeerd. De organisatie is een Great Place to Work en oprichter van WCARE.one: een duurzame Movement in de meetingbranche.

_________________________________________________________________________________________________

Meer informatie over Onemeeting.com is te vinden op deze pagina.
Meer informatie over Meet Robin is te vinden op deze pagina.

Kevin van Grondelle  | CCO The Onemeeting Company | Kevin.vangrondelle@onemeeting.com    | 06 41 51 15 65
Myrna Hoogendoorn | CPO The Onemeeting Company | Myrna.Hoogendoorn@onemeeting.com | 06 52 52 74 74